Tutustuin aamulla tarkemmin rakennussarjan osiin.
Muoviosia valkoisessa ja ruskeassa kehyksessä, esimerkiksi purjerenkaat. Näistä osan korvaamista puu- tai metalliosilla voisi harkita… no, mietitään sitä tarkemmin myöhemmässä vaiheessa.
Valmiiksi irroitettuja puu- ja muoviosia, sekä kupari- ja messinkiosia.
Laserleikattu vaneri näyttää toiselta puolelta siistiltä, mutta kääntöpuoli paljastaa leikkaustavan.
”Pitkässä tavarassa” oli tapahtunut kuljetuksen aikana pieniä vahinkoja. Kansilaudoista pari oli mennyt poikki.
Nuo katkenneet laudat tietysti harmittavat, mutta niiden kanssa varmasti tullaan toimeen.
Ensiksi niistä katkenneista kansilaudoista. Jos tosiaan ovat kansilautoja niin ei mitään ongelmaa. Osa kansilaudoistahan tulee muutenkin olemaan muita lyhyempiä (ja päistään kapenevia), joko keskellä laivaa tai sitten laidoilla, riippuen siitä kiinnitetäänkö kansilaudat kaarevasti laitojen mukaisesti vai suorina.
Muoviosista – Itse tekisin ainakin nuo purjerenkaat metallista. Aika helposti syntynevät kiertämällä sopivan paksuista rautalankaa saman mastoriman ympärille, johon renkaat myöhemmin asennetaan. Nuo pienet lisärinkulat (vissiin purjeiden kiinnitykseen liityviä) voi varmaankin korvata vaikka langalla.
Valkoisista muoviosista – Tuo tukevampi rinkula on varmaankin mastonjalka. Sen (ne) tekisin puusta, samoin kuin nuo puomin päät (tai mikä niiden oikea nimitys siten onkin).